10 τρόφιμα με την περισσότερη φυτική πρωτεΐνη για νηστεία και φυτοφαγία | Your Diet

3 Απριλίου 2018by Σοφία Παπικινού
best-vegetarian-protein-sources.jpg

Τις περισσότερες φορές την περίοδο της νηστείας , γίνεται υπερκατανάλωση υδατανθράκων  και απουσία πρωτεΐνης, με αποτέλεσμα να μην νιώθουμε κορεσμό μετά από κάθε γεύμα  και να το αίσθημα της πείνας να είναι έντονο καθ`ολη την διάρκεια της.  Αυτός είναι ο βασικός λόγος που συχνά πολλοί άνθρωποι αντι να αδυνατίζουν , παχαίνουν την περίοδο της νηστείας .

Καταναλώνοντας όμως ,  τροφές πλούσιες σε φυτική πρωτεΐνη , το αίσθημα της πείνας είναι συχνά μικρότερο ενώ μας κάνει να νιώθουμε πιο χορτάτοι και με περισσότερη ενέργεια.  Επιπλέον τα τρόφιμα με φυτική πρωτεΐνη είναι πλούσια σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο και σίδηρο που συχνά στερούμαστε την περίοδο της νηστείας.  Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, πως συνδυάζοντας σωστά 2 πηγές φυτικής πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα μπορούμε να πάρουμε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα αλλά και μεγάλη ποσότητα σιδήρου περίπου ίσης αξίας με την ποσότητα που θα παίρναμε από ένα τρόφιμο ζωικής προέλευσης.

Το πιο σημαντικό λοιπόν, που πρέπει να πετύχουμε την περίοδο της νηστείας ή σε περίπτωση φυτοφαγίας είναι να καταναλώνουμε γεύματα πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη και να τα συνδυάζουμε σωστά ώστε να επωφελούμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο από τα θρεπτικά συστατικά τους αλλά και από το αίσθημα κορεσμού που προκαλούν.

Τα 10 τρόφιμα που είναι πιο πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη είναι :

  1. Φάβα (πηκτός χηλός  από το όσπριο λαθούρι) όπου 1 φλιτζάνι μαγειρεμένη φάβα δίνει 25 γραμμάρια πρωτεΐνη!!!(αν σκεφτείτε πως 120γρ. μπριζόλα δίνουν 28 γρ. πρωτεΐνη!!)
  2. Φακές, ρεβύθια, δίνει 18γρ. πρωτεΐνης (ιδιαίτερα στην έκδοση  του φακόρυζου  ή ρεβυθόρυζου, όπου συνδυάζονται 2 πηγές φυτικής πρωτεΐνης με αποτέλεσμα το γεύμα να είναι πλούσιο σε απαραίτητα αμινοξέα όπως το κρέας)
  3. Σόγια , όπου ½ φλιτζάνι αποξηραμένη σόγια δίνει 18 γρ. πρωτεΐνη(προσοχή η σόγια να είναι βιολογική χωρίς GMO)
  4. Κινόα , όπου 1 φλιτζάνι μαγειρεμένη κινόα δίνει 8γρ. πρωτεΐνης
  5. Πλιγούρι , όπου 1 φλιτζάνι βρασμένο πλιγούρι δίνει 7 γρ. πρωτεΐνης
  6. Φυστίκια 30γρ. ,περίπου 1 χούφτα δίνουν 6,72 πρωτεΐνης
  7. Αμύγδαλα 30γρ. , περίπου 1 χούφτα δίνουν 6,05 γρ. πρωτεΐνης
  8. Βρώμη 30γρ. , δίνουν 5,9 γρ. πρωτεΐνης
  9. Μανιτάρια , όπου 1 φλιτζάνι δίνει 6 γρ. πρωτεΐνης
  10. Μπρόκολο, όπου 1 φλιτζάνι βρασμένο μπρόκολο δίνει 5,8 γρ. πρωτεΐνης

 

Ακολουθούν σε μικρότερες ποσότητες, το σπανάκι,  τα σπαράγγια, το λάχανο, το κουνουπίδι και οι υπόλοιποι ξηροί καρποί.

Καλή συνέχεια της νηστείας σας λοιπόν και καλό Πάσχα σε όλους!

Σοφία Παπικινού

Επικοινωνία

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Παπικινού Σοφία

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc


Facebook

Καλημέρα και σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Μίλησα με το ορφανοτροφειο και μου είπαν πως για τα Χριστούγεννα θέλουν κυρίως καινούρια δωράκια για τα παιδιά. Παιχνίδια ρούχα η παπούτσια. Μετά τις 15 Γενάρη μπορείτε να δώσετε ότι θέλετε σε μεταχειρισμένο και να το πάτε οι ίδιοι στο ορφανοτροφειο που βρίσκετε στην ανάληψη η να ρωτήσετε στο χαμόγελο του παιδιού.
Καθαρά για ψυχολογικούς λόγους για να νιώσουν τα παιδιά πως παίρνουν δώρο από τον Άγιο Βασίλη. Οπότε θα σας παρακαλούσα να αν εξακολουθειτε να ενδιαφέρεστε, να μου γράψετε ηλικία, φύλο πάνω σε κάθε δώρο για να γίνει η καταμέτρηση έως το τέλος της εβδομάδας και να δούμε τι λείπει,ωστε κάθε παιδι να πάρει το δώρο του και να μην μείνει παιδί χωρίς δώρο.
Μπορείτε να φέρνετε τα δώρα στο διαιτολόγικο μου γραφείο αυτή την Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή από τις 11 έως τις 1. Εναλλακτικά την επόμενη Δευτέρα 16/12 από τις 12 έως 14:00.
Για να δείτε που είναι το γραφείο κοιτάξτε τις οδηγίες της σελίδας. Είναι πίσω από το ιόνιο πανεπιστήμιο. Σας ευχαριστώ όλους ♥️
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 days ago

Διαιτολογικο Γραφειο Παπικινου Σοφια

Μόλις παραλάβαμε τη λίστα με τα παιδάκια του ορφανοτροφειου Κέρκυρας. Τα ονόματα έχουν σβηστεί από διακριτικότητα.
Θα ηθελα να τονίσω εδώ, πως αυτή η κίνηση γίνεται με ιδιωτική πρωτοβουλία. ΔΕΝ ΜΟΥ ΖΗΤΉΘΗΚΕ ΤΊΠΟΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ. Τα παιδάκια ειναι καλοταισμενα, στη ζέστη τους με τα ρούχα και την αγάπη τους. Απλά ως άλλοι νονοί, θειοι κ.λ.π σκέφτηκα πως ένα δώρο από τον Άγιο Βάσιλη θα τους έδινε χαρά.
Μίλησα σήμερα ξανά με το ορφανοτροφειο και μου είπαν πως για τα Χριστούγεννα θέλουν κυρίως καινούρια δωράκια για τα παιδιά. Παιχνίδια ρούχα η παπούτσια.
Μετά τις 15 Γενάρη μπορείτε να δώσετε ότι θέλετε σε μεταχειρισμένο και να το πάτε οι ίδιοι στο ορφανοτροφειο που βρίσκετε στην ανάληψη η να ρωτήσετε στο χαμόγελο του παιδιού.
Καθαρά για ψυχολογικούς λόγους για να νιώσουν τα παιδιά πως παίρνουν δώρο από τον Άγιο Βασίλη.
Οπότε θα σας παρακαλούσα να αν εξακολουθειτε να ενδιαφέρεστε, στο δώρο που θα φέρετε να μου γράψετε ηλικία και φύλο για να γίνει η καταμέτρηση έως το τέλος της εβδομάδας και να δούμε τι λείπει,ωστε κάθε παιδι να πάρει το δώρο του και να μην μείνει παιδί χωρίς δώρο.
Μπορείτε να τα φέρνετε στο διαιτολόγικο μου γραφείο αυτή την Τρίτη 10/12 , Τετάρτη 11/12, Παρασκευή 13/12 από τις 11 έως τις 1. Εναλλακτικά την επόμενη Δευτέρα 16/12 από τις 12 έως 14:00.
Για να δείτε που είναι το γραφείο κοιτάξτε τις οδηγίες της σελίδας. Είναι πίσω από το ιόνιο πανεπιστήμιο.
Σας ευχαριστώ όλους ♥️♥️♥️♥️
... See MoreSee Less

View on Facebook

Σας ευχαριστώ πολύ για το τεράστιο ενδιαφέρον που δείξατε στην προσπάθεια του γραφείου να μαζέψουμε παιχνίδια για τα Χριστούγεννα!
Την Παρασκευή θα έχω την λίστα από το ορφανοτροφείο με τις ηλικίες ακριβώς και τα αγόρια και τα κορίτσια που φιλοξενούνται, για να ξέρετε τι χρειαζόμαστε....
Σας ευχαριστώ και πάλι απο καρδιάς!!
... See MoreSee Less

View on Facebook

Το διαιτολόγικο γραφειο ενόψει Χριστουγέννων θα δέχεται παιχνίδια σε καλή κατάσταση που δεν χρειάζονται πια τα παιδάκια σας ή παιχνίδια που θέλετε να αγοράσετε και να μου τα φέρετε εσείς για κάποιο από τα παιδάκια του ορφανοτροφειου Κέρκυρας !!
Μέσα στην εβδομάδα θα αναρτήσω τις ηλικίες και τα αγοράκια και τα κορίτσακια που φιλοξενούνται στο ορφανοτροφειο μας για να ξέρετε ακριβώς τι να χαρίσετε η να αγοράσετε !!
Ο Άγιος Βασίλης θα περάσει από το Διαιτολογικο Γραφειο στις 30/12 να βάλει στο σάκο του όλα τα παιχνίδια που θα έχουμε μαζέψει και θα τα παραδώσει στα παιδάκια στις 31/12!!
Καλά Χριστούγεννα σε όλους!! Με αγάπη ♥️♥️♥️♥️
... See MoreSee Less

View on Facebook

Ένα δυνατό σνακ για να συνεχίσω με δύναμη την ημέρα μου!!
Γιαουρτάκι στραγγιστό 2% με 1 φλυτζανι βρασμένα πολύσπορα (σιτάρι, ρόδι, σταφίδες, αμύγδαλα, καρύδια) γαρνίρισμενα με 1κ.γ σπόρους chia και φυσικά με τον αγαπημένο μου ελληνικό καφέ που είναι τόσο πλούσιο σε αντιοξειδωτικα♥️♥️♥️
Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε!! Άλλωστε όταν η παράδοση συναντάει τη διατροφή το αποτέλεσμα είναι μαγικό 🌌🌈🌈
#πολυσπορα #διατροφη #διαιτολογος #υγεια #πρωινογευμα #brunch #papikinoudiet #nutritioncoach #nutrition #health #healthyfood #yourdietgr
ευχαριστώ Μαρία Σ. Κρητικού για τα πολύσπορα <3
... See MoreSee Less

View on Facebook

Google Maps