Πόσο καλό κάνει η μπύρα στην υγεία και στη διατήρηση υγιούς βάρους

5 Οκτωβρίου 2018by Σοφία Παπικινού
636674313628993565-GettyImages-684133728.jpg

Εως τώρα ξέραμε πως η μπίρα αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες προτιμήσεις καταναλωτών ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν μερικοί , είναι πως μια παγωμένη μπίρα πέρα από απολαυστική , θεωρείται και ιδιαίτερα θρεπτική.

Η μπίρα είναι ένα φυσικό αλκοολούχο ποτό  καθώς η αλκοόλη και το διοξείδιο του άνθρακα που περιέχει, προέρχονται από φυσική διαδικασία ζύμωσης. Η συνταγή κάθε μπύρας περιλαμβάνει 4 βασικά συστατικά , το νερό, τη βύνη κριθαριού, το λυκίσκο και τη μαγιά. Κάθε ένα από τα συστατικά αυτά παίζει το δικό του ρόλο στην γεύση του τελικού προϊόντος αλλά και προσδίδει στην μπύρα, πληθώρα θρεπτικών συστατικών.  Συγκεκριμένα :

  • Το νερό, βρίσκεται συνήθως στην μπίρα σε ποσοστό 93%, ενώ το αλκοόλ σε ποσοστό περίπου 5%.
  • Η βύνη κριθαριού, προσφέρει στην μπύρα υδατοδιαλυτές διαιτητικές ίνες. Οι φυτικές ίνες που περιέχει συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και παράλληλα βοηθούν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης, άρα και στην βελτίωση της καρδιαγγειακής λειτουργίας βάση έρευνας που διεξήχθη στο <<Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών>>
  • Ο λυκίσκος, προστίθενται στην μπίρα για να την αρωματίσει , αλλά και ως φυσικό συντηρητικό. O λυκίσκος προσδίδει την χαρακτηριστική πικρή γεύση στην μπύρα. O λυκίσκος περιέχει ουσίες που θεωρείται ότι επιδρούν προστατευτικά ενάντια σε διάφορες ασθένειες και σε μερικές μορφές καρκίνου. Επιπλέον φαίνεται να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. H μπίρα, άλλωστε, αποτελεί τη μοναδική σημαντική διατροφική πηγή λυκίσκου. Συνεπώς, οποιαδήποτε πιθανά οφέλη για την υγεία προκύπτουν μόνο από την κατανάλωση μπίρας.
  • Η μαγιά της μπίρας, παράγεται από καλλιέργεια του μύκητα  Saccharomyces cerevisiae και είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Γι`αυτό θεωρείται ότι δρα ευεργετικά ως προς τον μεταβολισμό, την εντερική λειτουργία, τη μυϊκή μάζα, το νευρικό και ανοσοποιητικό σύστημα. Τέλος, η μαγιά της μπύρας, είναι πλούσια σε χρώμιο μεγάλης βιοδαθεσιμότητας και λόγω αυτού γίνονται έρευνες, για την επίδρασή της στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων σακχάρου και λιπιδίων σε διαβητικούς και μη ασθενείς.

 

Τα οφέλη της μπίρας στην υγεία, τα τελευταία χρόνια αποτελούν αντικείμενο ερευνών  στα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα ανα τον κόσμο. Πρόσφατα, μια μελέτη που διεξήχθη στο Harvard  κατέληξε πως ένα-δυο ποτήρια την ημέρα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά 25% καθώς  το αλκοόλ της μπίρας, αυξάνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη, δρώντας έτσι σαν ασπίδα ενάντια στην ασθένεια. Μια ακόμη μελέτη του ίδιου πανεπιστημίου, έδειξε πως μέτριες ποσότητες μπίρας καθημερινά, εμποδίζουν την ανάπτυξη υψηλής αρτηριακής πίεσης και σχηματισμό θρόμβων στο αίμα. Έτσι, οι πιθανότητες να πάθει κάποιος εγκεφαλικό, μειώνονται ακόμη και κατά 50% !

Εκτός από τα οφέλη της μπίρας στον σακχαρώδη διαβήτη, σύμφωνα με τη <<Mayo Clinic>> αλλα και το περιοδικό <<Consciousness and Cognition>>, η μέτρια κατανάλωση μπίρας συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους , της ανησυχίας αλλά και της μειωμένης διάθεσης. Επιπλέον δύο χημικές ενώσεις που βρίσκονται σε μεγάλη συγκέντρωση στην μπύρα, το νικοτινικό οξύ και η λακτοφλαβίνη, βοηθούν στην μείωση των συμπτωμάτων αϋπνίας.

Μεγάλο ενδιαφέρον , παρουσιάζει επίσης ένα ακόμη συστατικό της μπίρας, το πυρίτιο. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο «Tufts», η αυξημένη περιεκτικότητα της μπίρας σε πυρίτιο, ένα μικροστοιχείο που περιέχεται στο κριθάρι, συμβάλει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων σε ευπαθείς ομάδες. Επιπλέον, το πυρίτιο σε συνδυασμό με την ξανθοχουμόλη του λυκίσκου, εμποδίζουν τον εκφυλισμό του εγκεφαλικού ιστού, διατηρώντας το μυαλό και τη μνήμη σε εγρήγορση. Έρευνα της «American Chemical Society» έδειξε πως όσοι πίνουν συχνά και με τη συνιστώμενη κατανάλωση μπίρα , διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer.

 

 

 

 

Ας δούμε πόσες θερμίδες περιέχονται στην συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση μπίρας για γυναίκες και άντρες

Φύλο

Συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση

Γυναίκες

240ml

Άντρες

480ml

Κλασσική μπίρα 110,4 220,8
Μπίρα Light 75 150
Mπίρα χωρίς αλκοόλ 36 72

 

 

Μετά από όλα αυτά , γίνεται αντιληπτό πως η μπίρα αποτελεί ιδανική επιλογή αλκοολούχου ποτού το καλοκαίρι ανεξαρτήτως φύλου , καθώς όχι μόνο μας δροσίζει και μας χαλαρώνει , αλλα η μέτρια κατανάλωσή της προσφέρει πολυάριθμα οφέλη στην γενικότερη κατάσταση της υγείας μας.

Τέλος σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως, στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 40 μικροζυθοποιίες. Η φυσική και απαστερίωτη μπίρα που παράγεται μόνο στις μικροζυθοποιίες, μας προσφέρει όλες τις θρεπτικές ουσίες που προαναφέρθηκαν χωρίς την προσθήκη συντηρητικών, χημικών και χρωστικών που υποβαθμίζουν την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Γι`αυτό συντηρούνται άλλωστε μονο στο ψυγείο. Στην Κέρκυρα είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί που παράγουμε την δίκη μας μπύρα και καλό είναι να στηρίζουμε και να προτιμάμε τις ελληνικές μικροζυθοποιίες αφού μας προσφέρουν ένα φυσικό προιόν , γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικές ουσίες που δεν έχουν καταστραφεί κατά τη διαδικασία της παστερίωσης, πράγμα το οποίο  συμβαίνει με στις πιο <<εμπορικές>> μπύρες.

Απολαύστε λοιπόν μα πάνω απ`όλα με μέτρο, την αγαπημένη σας  παγωμένη μπίρα και επωφεληθείτε από όλα αυτά τα οφέλη. Άλλωστε καλοκαίρι και παγωμένη μπίρα πάνε μαζι!

 

,Στην υγεία σας!

Σοφία Παπικινού

Επικοινωνία

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Παπικινού Σοφία

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc


Facebook

3 weeks ago

Καλημέρα είπαμε?Λοιπόν καθώς έτρωγα το πρωινό μου σκέφτηκα να σας δώσω ένα tip για tip..Όσοι έχετε ευαισθησία στην #λακτόζη αλλά σας αρέσει το γάλα, μπορείτε να κάνετε το εξής κολπάκι έως ότου αρχίζει να συνηθίζει πάλι το έντερο σας το ζωικό γάλα..➡️Για μια εβδομάδα μπορείτε να τρώτε σαν πρωινό ή δεκατιανο η απόγευματινο ότι σας βολεύει, 2 κουταλιές γιαούρτι και 2κ.σ γαλα➡️Βαθμιαία αν βλέπετε πως σιγά σιγά το φούσκωμα είναι λιγότερο μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα του γάλακτος και να μειώσετε του γιαουρτιού..➡️Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με γάλα χωρίς λακτόζη μαζί με κανονικο γάλα μιξ σε αναλογία στην αρχή 2 προς 1 για μια εβδομάδα, 1προς 1 την επόμενη ανάλογα με την ανεκτικότητα που θα παρουσιάστε!➡️Μετά από λίγο καιρό θα δείτε, πως θα εκπαιδεύσετε το έντερο σας και δεν θα νιώθετε πρήξιμο, αλλά το πιο σημαντικό θα μπορείτε να απολαμβάνετε ένα ποτήρι γάλα χωρίς παρατράγουδα 😀😀💡Μην ξεχνάτε πως πολλοί άνθρωποι, παρουσιάζουν κατά τη διαρκεία της ζωής τους διαφορές τροφικές ευαισθησίες επειδή απλά σταματάνε για μεγάλο χρονικό διάστημα να καταναλώνουν συγκεκριμενες ομάδες τροφίμων όπως γάλα, όσπρια κ.α⚠️Αν λοιπόν επανεισαγετε στην διατροφή σας με σωστό τρόπο κάποια τρόφιμα που παρουσιάζετε ευαισθησία, θα δείτε πως σε λίγο καιρό δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα 👏👏👏#ευαισθησια_λακτοζη #lactose #lactosefree #intolerance #lactoseintolerantproblems #lactoseintolerant #milk #nutritionadvice #LactoseSensitive #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #diet ... See MoreSee Less
View on Facebook
Τι τρώω έξω για να μείνω fit? 🤔🤔Αυτό είναι το λεγόμενο #healthyplate κοινώς ένα διατροφικά σωστό πιάτο.Οι περισσότεροι όταν βγαίνουν έξω και προσέχουν την διατροφή τους δεν ξέρουν τι να επιλέξουν ώστε να είναι διατροφικά και θερμιδικα σωστό.Εδώ λοιπόν σας έχω τους εξης κανονες:1️⃣Χωρίζουμε το πιάτο νοητά σε 3 μερη2️⃣Στο 1/2 πιάτο βάζουμε ότι λαχανικό μπορούμε να βρούμε στο τραπέζι ή στο μπουφέ, αφήνωντας έξω τα αμυλωδη λαχανικά όπως #καλαμποκι, #πατάτα #Φασολάκια #αρακας3️⃣Στο 1/4 του πιάτου βάζουμε την διαθέσιμη πρωτεΐνη, κατά προτίμηση με τα λιγότερα λιπαρά και πάντα ψητή, όπως ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι η άπαχο χοιρινό η σουβλακι4️⃣Στο άλλο 1/4 βάζουμε τα αμυλωδη λαχανικά αν υπάρχουν η εναλλακτικά ρύζι, μακαρόνια η ψωμι💡Κρατώντας αυτούς τους 4 κανόνες όπου και να βρίσκεστε το πιάτο σας θα είναι πάντα διατροφικά σωστό και δεν θα αγχώνεστε για περιττές αλλά κενές θερμίδες 😀➡️Στην δική μου περιπτωση, συνδύασα 120γρ. Σολομού ψητού σε χυμό πορτοκάλι, 1 φλυτζανι τσαγιου πατατοσαλάτα με βραστή πατάτα, καλαμπόκι, 1κ.σ ελαιόλαδο, κάπαρη και το υπόλοιπο μισό πιάτο σαλάτα αγγούρι-καροτο και λίγο Μπαλσαμικο..Ένα άκρως ισορροπημένο γεύμα με πολλά καλά λιπαρά!!Αν θέλετε δοκιμάστε το και εσείς ❤️#healthymeal #healtyeatingplate #myplate #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #EssentialFat #Ω3 #fatvitamin #goodfats #healthyfood #diet #τι_τρωω_εξω #φαγητο #διατροφη #lunchbreak #outfood ... See MoreSee Less
View on Facebook
Η συνταγή μου για τα παγωτινια σάντουιτς που λατρεψατε ❤️❤️🍨🍨 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Είναι #καλοκαιρι και τη #σαλάτα μου την θέλω από τον κήπο και ψητή στην τοστιέρα μου παρακαλώ 👏👏➡️Ποιος σου είπε πως η σαλάτα σου πρέπει να είναι βαρετή..Πάρε ότι λαχανικό σου κάνει κέφι, κοψτο σε φετουλες και ψηστο σε δυνατή τοστιέρα γκριλιερα για 8 λεπτά!!Εγώ έχω την #delongi #delongigrigliatutto και ψήνω τα πάντα εκεί γρήγορα και εύκολα!! 💡Bonus tip! Μην ξεχάσεις να μαριναρρις τα λαχανικά σου πριν με Μπαλσαμικο και αλατάκι 👏👏👏👏#grilledveggies #grilledvegetables #zucchini #cherrytomatoes #eggplant #ψηταλαχανικα #διατροφη #summerveggies #summernutrition #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #diet #dietplan ... See MoreSee Less
View on Facebook

Google Maps