Παιδική Διατροφή | Παπικινού Σοφία | Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc


Παιδική Διατροφή

Με βάση τον Παγκόσμιο οργανισμό Υγείας η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά στην παιδική παχυσαρκία στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα ένα στα δύο παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών είναι παχύσαρκα ή υπέρβαρα, όπου το 44% είναι αγόρια και το 38% είναι κορίτσια.

Η αιτιολογία για  την αλματώδη αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας στην Ελλάδα, οφείλεται σε δυο βασικούς  παράγοντες. Ο πρώτος είναι η έλλειψη άσκησης και ο αυξημένος αριθμός ωρών που αφιερώνουν τα παιδιά, βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, αφού 8 στα 10 παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας βλέπουν τηλεόραση ή είναι στον υπολογιστή παραπάνω από 2 ώρες την ημέρα.  Ο δεύτερος βασικός παράγοντας είναι η αυξημένη πρόσληψη θερμιδογόνων τροφίμων, όπως γλυκά, αναψυκτικά, συσκευασμένα σνακ κ.α και η απουσία από το διαιτολόγιο των παιδιών τροφίμων που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως ψάρια, όσπρια και λαχανικά. Δυστυχώς η έλλειψη χρόνου των γονιών, πολλές φορές οδηγεί στο να μην υπάρχει φαντασία για το πώς θα γίνει ένα τρόφιμο αρεστό στο παιδί και έτσι πολλά παιδιά καταλήγουν να περιορίζουν το διαιτολόγιο τους σε συγκεκριμένα τρόφιμα που πολλές φορές δεν τους προσφέρουν τίποτα και δεν βοηθούν στο να εξελιχθούν σωστά σωματικά και πνευματικά, παρά μόνο να αυξάνουν το βάρος τους.


Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οργανωμένα προγράμματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν σωστή διατροφική αγωγή. Από την άλλη οι περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια και η έλλειψη διατροφικής καθοδήγησης σε μέλλουσες μητέρες από τα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης μέχρι και τον θηλασμό, οδηγούν στην αύξηση της εμφάνισης διατροφικών αλλεργιών και δυσανεξιών που δεν έχουν πάντα κληρονομικό χαρακτήρα αλλά περιβαλλοντικό.


Συνέπεια όλων των παραπάνω, είναι η αλματώδης αύξηση του παιδικού Διαβήτη, αύξηση της εμφάνισης δυσανεξιών όπως, στη γλουτένη ή στη λακτόζη, αύξηση των τροφικών αλλεργιών, εμφάνιση αυξημένων επιπέδων  χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων σε παιδιά σχολικής ηλικίας .


Παιδική διατροφή, Παπικινού Σοφία Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc

Στόχος του διαιτολογικού γραφείου είναι να εκπαιδεύσει τους γονείς αλλά και τα παιδιά για πώς πρέπει να τρέφονται, ακολουθώντας ένα υγιεινό μεσογειακό πρότυπο διατροφής και να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν το λόγο που πρέπει να τρώνε ή να μην τρώνε το κάθε τρόφιμο, καθώς και να προάγει την αναγκαιότητα της αθλητισμού στην ζωή του παιδιού  και του παιχνιδιού μακριά από υπολογιστές και τηλεόραση.


Επιπλέον στο γραφείο, αναλαμβάνονται περιστατικά παιδιών με δυσανεξία στη λακτόζη και τη γλουτένη, καθώς και παιδιά με σακχαρώδη διαβήτη και άλλα χρόνια προβλήματα υγείας, ώστε να έχουν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, βάσει των διατροφικών συστάσεων,  χωρίς να στερούνται τρόφιμα που καταναλώνουν άλλα παιδιά.


Με λίγη φαντασία, όρεξη και χαμόγελο, όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν να τρώνε σωστά ώστε σε 20 χρόνια από τώρα να μην εξελιχθούν σε “άρρωστους” ενήλικες.


Επικοινωνία

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Παπικινού Σοφία

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc


Facebook

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons. Type: OAuthException

3 months ago

Καλημέρα είπαμε?Λοιπόν καθώς έτρωγα το πρωινό μου σκέφτηκα να σας δώσω ένα tip για tip..Όσοι έχετε ευαισθησία στην #λακτόζη αλλά σας αρέσει το γάλα, μπορείτε να κάνετε το εξής κολπάκι έως ότου αρχίζει να συνηθίζει πάλι το έντερο σας το ζωικό γάλα..➡️Για μια εβδομάδα μπορείτε να τρώτε σαν πρωινό ή δεκατιανο η απόγευματινο ότι σας βολεύει, 2 κουταλιές γιαούρτι και 2κ.σ γαλα➡️Βαθμιαία αν βλέπετε πως σιγά σιγά το φούσκωμα είναι λιγότερο μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα του γάλακτος και να μειώσετε του γιαουρτιού..➡️Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με γάλα χωρίς λακτόζη μαζί με κανονικο γάλα μιξ σε αναλογία στην αρχή 2 προς 1 για μια εβδομάδα, 1προς 1 την επόμενη ανάλογα με την ανεκτικότητα που θα παρουσιάστε!➡️Μετά από λίγο καιρό θα δείτε, πως θα εκπαιδεύσετε το έντερο σας και δεν θα νιώθετε πρήξιμο, αλλά το πιο σημαντικό θα μπορείτε να απολαμβάνετε ένα ποτήρι γάλα χωρίς παρατράγουδα 😀😀💡Μην ξεχνάτε πως πολλοί άνθρωποι, παρουσιάζουν κατά τη διαρκεία της ζωής τους διαφορές τροφικές ευαισθησίες επειδή απλά σταματάνε για μεγάλο χρονικό διάστημα να καταναλώνουν συγκεκριμενες ομάδες τροφίμων όπως γάλα, όσπρια κ.α⚠️Αν λοιπόν επανεισαγετε στην διατροφή σας με σωστό τρόπο κάποια τρόφιμα που παρουσιάζετε ευαισθησία, θα δείτε πως σε λίγο καιρό δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα 👏👏👏#ευαισθησια_λακτοζη #lactose #lactosefree #intolerance #lactoseintolerantproblems #lactoseintolerant #milk #nutritionadvice #LactoseSensitive #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #diet ... See MoreSee Less
View on Facebook
Τι τρώω έξω για να μείνω fit? 🤔🤔Αυτό είναι το λεγόμενο #healthyplate κοινώς ένα διατροφικά σωστό πιάτο.Οι περισσότεροι όταν βγαίνουν έξω και προσέχουν την διατροφή τους δεν ξέρουν τι να επιλέξουν ώστε να είναι διατροφικά και θερμιδικα σωστό.Εδώ λοιπόν σας έχω τους εξης κανονες:1️⃣Χωρίζουμε το πιάτο νοητά σε 3 μερη2️⃣Στο 1/2 πιάτο βάζουμε ότι λαχανικό μπορούμε να βρούμε στο τραπέζι ή στο μπουφέ, αφήνωντας έξω τα αμυλωδη λαχανικά όπως #καλαμποκι, #πατάτα #Φασολάκια #αρακας3️⃣Στο 1/4 του πιάτου βάζουμε την διαθέσιμη πρωτεΐνη, κατά προτίμηση με τα λιγότερα λιπαρά και πάντα ψητή, όπως ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι η άπαχο χοιρινό η σουβλακι4️⃣Στο άλλο 1/4 βάζουμε τα αμυλωδη λαχανικά αν υπάρχουν η εναλλακτικά ρύζι, μακαρόνια η ψωμι💡Κρατώντας αυτούς τους 4 κανόνες όπου και να βρίσκεστε το πιάτο σας θα είναι πάντα διατροφικά σωστό και δεν θα αγχώνεστε για περιττές αλλά κενές θερμίδες 😀➡️Στην δική μου περιπτωση, συνδύασα 120γρ. Σολομού ψητού σε χυμό πορτοκάλι, 1 φλυτζανι τσαγιου πατατοσαλάτα με βραστή πατάτα, καλαμπόκι, 1κ.σ ελαιόλαδο, κάπαρη και το υπόλοιπο μισό πιάτο σαλάτα αγγούρι-καροτο και λίγο Μπαλσαμικο..Ένα άκρως ισορροπημένο γεύμα με πολλά καλά λιπαρά!!Αν θέλετε δοκιμάστε το και εσείς ❤️#healthymeal #healtyeatingplate #MyPlate #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #EssentialFat #Ω3 #fatvitamin #goodfats #healthyfood #diet #τι_τρωω_εξω #φαγητο #ΔΙΑΤΡΟΦΗ #lunchbreak #outfood ... See MoreSee Less
View on Facebook
Η συνταγή μου για τα παγωτινια σάντουιτς που λατρεψατε ❤️❤️🍨🍨 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Είναι #καλοκαιρι και τη #σαλάτα μου την θέλω από τον κήπο και ψητή στην τοστιέρα μου παρακαλώ 👏👏➡️Ποιος σου είπε πως η σαλάτα σου πρέπει να είναι βαρετή..Πάρε ότι λαχανικό σου κάνει κέφι, κοψτο σε φετουλες και ψηστο σε δυνατή τοστιέρα γκριλιερα για 8 λεπτά!!Εγώ έχω την #delongi #delongigrigliatutto και ψήνω τα πάντα εκεί γρήγορα και εύκολα!! 💡Bonus tip! Μην ξεχάσεις να μαριναρρις τα λαχανικά σου πριν με Μπαλσαμικο και αλατάκι 👏👏👏👏#grilledveggies #grilledvegetables #zucchini #cherrytomatoes #eggplant #ψηταλαχανικα #ΔΙΑΤΡΟΦΗ #summerveggies #summernutrition #papikinoudiet #papikinou_sofia #yourdietgr #diet #dietplan ... See MoreSee Less
View on Facebook

Google Maps