Διατροφή για εγκυμοσύνη και θηλασμό | Παπικινού Σοφία | Διαιτολόγος Διατροφολόγος


Διατροφή στην Εγκυμοσύνη και τον Θηλασμό

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια πολύ σημαντική περίοδο στην ζωή μιας γυναίκας, αφού το σώμα της αλλάζει και η διατροφή της παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του βάρους της αλλά και στην υγεία του παιδιού της κατά τη διάρκεια της κύησης , αλλά και αφού γεννηθεί.

Πρωταρχικός στόχος για την ομαλή εξέλιξη μιας εγκυμοσύνης είναι η ύπαρξη φυσιολογικού βάρους πριν μείνει έγκυος η μητέρα, αλλά και η παρακολούθηση του βάρους της κατά τη διάρκεια της κύησης, ώστε αφενός τα κιλά να μην αυξηθούν δραματικά και να μπει σε κίνδυνο η ζωή της μητέρας και του εμβρύου και αφετέρου για να είναι σε θέση να απαλλαγεί από τα κιλά της εγκυμοσύνης και να επανέλθει στο φυσιολογικό της βάρος σε μικρό χρονικό διάστημα μετά την γέννα.


Η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος της ζωής του παιδιού που μέχρι πρόσφατα δεν είχε συνδεθεί έντονα με την εμφάνιση παχυσαρκίας. Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης όμως εντόπισαν και μέτρησαν μια σειρά παραγόντων που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της παιδικής παχυσαρκίας. Για παράδειγμα, εάν η μητέρα είναι ήδη παχύσαρκη ή υπέρβαρη πριν ξεκινήσει την εγκυμοσύνη, τότε διπλασιάζεται ο κίνδυνος να είναι και το παιδί παχύσαρκο. “Δεν είναι μόνο ότι κληρονομούνται κάποια γενετικά χαρακτηριστικά από τη μητέρα στο παιδί, αλλά η παχυσαρκία της μητέρας στην αρχή της κύησης δημιουργεί από μόνη της ένα δυσμενές περιβάλλον για το έμβρυο.”


Επίσης, ανεξάρτητα από την προϋπάρχουσα παχυσαρκία της μητέρας, για κάθε επιπλέον 200 γραμμάρια ανά εβδομάδα που παίρνει η έγκυος στο πρώτο τρίμηνο της κύησης (πέρα από τη μικρή φυσιολογική αύξηση βάρους), ο κίνδυνος ένα παιδί να γίνει υπέρβαρο ή παχύσαρκο στην ηλικία των δύο ετών αυξάνεται κατά 25%. “Όχι μόνο δεν ισχύει πως μια έγκυος τρώει για δύο, αλλά αντιθέτως κάτι τέτοιο φαίνεται να είναι επιβαρυντικό για το παιδί.”


Τέλος η σύσταση του διαιτολογίου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και του θηλασμού πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μην περιλαμβάνει τροφές που θα μπορούσαν να βλάψουν το νευρικό σωλήνα του παιδιού, όπως π.χ βαρέα μέταλλα κ.α, αλλά να περιλαμβάνει τροφές που θα εφοδιάσουν την μητέρα με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ώστε να μην παρουσιάσει ελλείψεις σε ασβέστιο, βιταμίνη D, σίδηρο, βιταμίνη B12  κ.α. αφού γεννήσει.


Διατροφή στην Εγκυμοσύνη και τον Θηλασμό, Παπικινού Σοφία Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc

Στο διαιτολογικό γραφείο, θεωρείται  υψίστης σημασίας και αναγκαιότητας, η σωστή και υγιεινή διατροφή της εγκύου, ώστε να καλύπτονται μεν οι επιθυμίες της μέλλουσας μανούλας, αλλά σε σωστές ποσότητες και με βάση πάντα την προάσπιση της υγείας της και του παιδιού της.


Μην ξεχνάτε πως, ένα υγιές βάρος πριν την εγκυμοσύνη, η πρόσληψη των επιτρεπτών κιλών κατά τη διάρκεια και ο θηλασμός για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, αποτελούν το τέλειο τρίπτυχο για ευτυχισμένες μανούλες και υγιή παιδιά!


Επικοινωνία

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Παπικινού Σοφία

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc


Facebook

Καλησπέρα σε όλους!Λόγω των ολοένα αυξανόμενων κρουσματων covid παρακαλώ αν έχετε έρθει σε επαφή με κρούσμα είτε εσείς είτε κάποιο μέλος της οικογένειας σας, να ακυρώσουμε το ραντεβού και να το πραγματοποιήσουμε από απόσταση.Σας ευχαριστώ για την κατανοηση ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 month ago

Διαιτολογικο Γραφειο Παπικινου Σοφια
Ένα πολύ όμορφο σνακ, για να γεμίσετε τις μπαταρίες σας!! Ένα σνακ που μπορεί να καταναλωθεί ως ενδιάμεσο γεύμα, η ως πρωινό ή βραδινό σε περίπτωση που θέλετε να χάσετε βάρος!2 λεπτές φέτες ψωμί ολικής άλεσης με 1 κ.γ αβοκάντο και 1κ.γ κατικιΔομοκουβστο στο καθένα και 4 ντοματινια!!➡️Ελάχιστες θερμίδες➡️Μόνο καλά λιπαρά ωφέλιμα για το καρδιαγγειακα μας συστημα➡️Χαμηλό σε υφατανθρακα υψηλό σε απαχη πρωτεΐνη και ωφέλιμο λιπος➡️Φυτικές ινες➡️Και όλες οι βιταμίνες και τα απαραίτητα ιχνοστοιχεία στο πιάτο σας!Καλή απολαυση 😘🥝🍏🥑#Diet #snack #papikinoudiet #yourdietgr #nutritioncoach #nutrition #health #healthyfood #avocado #katiki #EssentialFat #vitaminfood #wholegrain ... See MoreSee Less
View on Facebook
Θηλασμός..Το μεγαλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει η μαμά στο μωρό της.. Πέρα από το συναισθηματικο δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στη μαμά και το παιδί, τα διατροφικά οφέλη που δέχεται το παιδί είναι αναρίθμητα..Επιπλεον, ο θηλασμός αποτελεί εξειδανικευμενη τροφή, που σχεδιάζεται αποκλειστικά από τη μαμά για το μωρό της. Το γάλα της κάθε μαμάς είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για τις ανάγκες του δικου της μωρού.. Έχει φανεί από έρευνες πως γυναίκες της λευκής φυλής έχουν άλλη σύσταση γάλακτος από γυναίκες της μαύρης καθώς η σύσταση του σώματος ανάμεσα στις δύο φυλές είναι διαφορετική, άρα και διαφορετικές απαιτήσεις... Δεν είναι μαγικό όλο αυτό?? ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 months ago

Διαιτολογικο Γραφειο Παπικινου Σοφια
Αγαπημένοι μου φίλοι μετά από σχεδόν 2 μήνες μακρυά σας, επιστρέφω δριμυτερη!!!Θα είμαι διαδικτυακά κοντά σας από 11/1 για τους φίλους από το site μου, www.yourdiet.gr και από 18/1 δια ζώσης στο γραφείο μας... Κλείστε σύντομα τα ραντεβού σας, για να χάσουμε τα κιλά του lockdown παρέα.. Ανυπομονώ να σας ξαναδώ!! Μου λείψατε 😁😁Καλα Χριστουγεννα και καλή χρονιά σε όλους σας με υγεία ♥️♥️♥️♥️ ... See MoreSee Less
View on Facebook

Google Maps